دسته‌بندی نشده

قالب سازی بطری پت

قالب سازی بطری پت

قالب سازی بطری پت با مواد پت روشی است که برای تولید انواع بطری های پلاستیکی استفاده میشود. این روش روند تولید را بسیار بالا میبرد و میتوان در مدت زمان کوتاهی تعداد بسیار زیادی بطری را تولید کرد.

قالب سازی بطری پت یعنی چه

قالب سازی بطری پت به روشی گفته میشود که در آن قالب محکمی ساخته میشود و سپس با حرارت دادن به یک پریفورم و باد کردن آن داخل قالب، بطری ساخته میشود. پت مخفف کلمه پلی اتیلن ترفتالات میباشد که به اختصار به pet معروف میباشد.

پریفورم به قطعات لوله ای شکل توخالی گفته میشود که به آنها پیش ساخت بطری نیز گفته میشود. پریفرم در اثر حرارت حالت میگیرد و و قتی درون قالب قرار بگیرد شکل قالب بطری را به خود میگیرد.

از ظروف پت برای بسته در حوزه های دارویی، غذایی، آرایشی بهداشتی و غیره استفاده میشود. به دلیل تنوع بالا و ترکیب عالی مواد اولیه استفاده شده در تولید این محصول، این کالا به یکی از پر استفاده ترین محصولات در زمینه پلاستیک میباشد. مواد استاندارد استفاده شده باعث میشود که بطری ها استحکام بالایی داشته باشند و در برابر ضربه مقوم باشند و شکنندگی نداشته باشند.

عدم تاثیر گزاری بر روی طعم مواد داخل بطری ها از مزایای بسیار بالای مواد اولیه است. سبک بودن بطری های تولید شده هم در تولید بطری ها مهم بوده و از پارامتر های اصلی این محصول میباشد.

قالب سازی بطری پت یعنی چه

طراحی قالب بطری پت

در ابتدا ابعاد بطری مورد نظر و طرحی که نیاز است بر روی بطری ایجاد شود با توجه به سفارش مشتری در نرم افزار به صورت سه بعدی طراحی میشود.

طرح سه بعدی بطری دیدی کلی نسبت به محصول به تولید کننده میدهد و میتوان در همین مرحله اولیه کلیه ی تغییراتی که مورد نیاز هست را بر روی بطری ایجاد کرد.

قالبسازی پت حرفه ای به گونه ای میباشد که تمام جزئیات محصول را بتوان ابتدای امر تغییر داد.

طراحی قالب بطری پت

قالب سازی پت بادی

پس از طراحی اولیه محصول نوبت به طراحی قالب محصول است. در این مرحله تجربه بسیار مهم است زیرا ساخت قالب یک پروسه ی تخصصی است و نیاز به تجربه کافی دارد.

با استفاده از نرم افزار های قدرتمند کامپیوتری قالب بطری به صورت کامل طراحی میشود. در حین کار با نرم افزار اشرف کامل به قالب بطری وجود دارد و میزان خطا به شدت کاهش میابد.

پس از طراحی قالب بطری پت، در مرحله ی بعدی cnc قالب انجام میشود.

ساخت قالب بطری پلاستیکی

طرح آماده شده قالب به قسمت cnc ارسال میشود. همکاران ما در این بخش با جزئیات بالا و با توجه به نقشه به دستگاه برنامه میدهند.

پس از آن دستگاه با دقت بسیار بالا شروع به براده برداری از قالب میکند. قالب های بطری پلاستیک با استفاده از آلومینیوم تولید میشود زیرا این فلزات مقاومت و استحکام بالایی دارند.

پس از این مرحله 70 درصد کار تمام شده است و نوبت به تست محصول میرسد.

ساخت قالب بطری پلاستیکی

تولید بطری پلاستیکی

قالب ساخته شده را بر روی دستگاه سوار میکنیم. با رعایت کامل ایمنی و موارد بهداشتی همچون فیلتراسیون هوا (برای ورود هوای تمیز به پریفورم) و استفاده از مواد بهداشتی تولید شروع میشود. تمام شاخص های بهداشتی و استاندارد برای تولید بطری ها رعایت میشود. مواد پت

در نود و پنج درصد مواقع هیچگونه عیب و ایرادی در ساخت بطری دیده نمیشود اما هر عیبی که قالب پت داشته باشد در همین مرحله رفع میشود و اصلاحات لازم انجام میشود.

این مراحل قبل از تولید انبوه است. پس از تکمیل مراحل قالب آماده تولید محصول است.

تولید بطری پلاستیکی

قالب سازی درب بطری پت

برلیان قطعه آماده دریافت تمامی سفارشات در زمینه تولید درب بطری میباشد. این مجموعه تمامی خدمات تولید بطری اعم از درب بطری را انجام میدهد.

تولید درب بطری با استفاده از تکنولوژی تزریق انجام میشود. در ابتدا درب بطری را متناسب با اندازه دهانه، میزان رزوه طراحی میکنند و پس از تایید نهایی قالب تزریق درب بطری ساخته میشود.

روش کار قالب های تزریق پلاستیک به اینگونه است که مواد پس از مذاب شدن وارد قالب میشود و پس از فرم گیری سرد میشود و شکل قطعه مورد نظر را به خود میگیرد.

درب ها در تمامی سایز های استاندارد و سفارشی قابلیت تولید دارند. این محصول با مواد کاملا بهداشتی و استاندارد تولید میشود که هیچگونه ضرر و زیانی به بدن نمیرساند.

قالب سازی درب بطری پت

قیمت قالب بطری پت

قیمت قالب های بطری پلاستیکی به نوع بطری و اندازه و پیچیدگی بطری بستگی دارد. به عنوان سازنده قالب های بطری پلاستیکی قیمت قالب ها بسیار زیاد به مراحل ساخت قالب بستگی دارد.

به دلیل ارزان بودن قالب های بطری نسبت به دیگر روش های تولید، تولید کنندگان محصولات نوشیدنی و دارویی و بهداشتی از این روش برای بسته بندی محصولات خود استفاده میکنند.

حجم بطری، جنس قالب، طرح درون قالب و پیچیدگی قالب پت مهمترین پارامترهای تاثیرگزار بر روی قیمت قالب میباشد. قیمت پایین قالب بطرهای پت باعث میشود قیمت بطری های پلاستیکی بسیار پایین بیاید.

بطری های پت روغن های خوراکی، مواد شوینده و کلآ بطری های غیر شفاش قیمت بالاتری نسبت به بطی های شفاف دارند و قیمت تمام شده ی بالاتری دارند و شرایط تولید متفاوتی نیز دارند.

قیمت قالب بطری پت

خرید عمده بطری پت

خرید عمده بطری های پت به چند دلیل بسیار مهم برای تولید کننده های مواد غدایی و دارویی به صرفه است که این موارد عبارتند از:

  • قیمت ارزان بطری های پت
  • سبک بودن بطری های پت
  • مقاوم در برابر شکنندگی
  • مقاوم در برابر نفوذ هوا
  • مضر نبودن مواد اولیه برای بدن انسان
  • تاییده از سازمان غذا و دارو برای استفاده در بسته بندی مواد غذایی

با تمامی این موارد گفته شده در بالا بهترین گزینه برای بسته بندی محصولاتی که قابلیت استفاده از بطری های پت را دارند، استفاده از این روش است.

پیشنهاد میشود در ابتدای امر قبل از تولید محصول با فردی متخصص که در زمینه تولید قالب و همچنین تولید بطری های پت تجربه کافی را دارد مشورت کنید. همکاران ما در شرکت برلیان قطعه آماده مشاوره رایگان به شما مشتریان گرامی هستند.

برای ارتباط با متخصصان ما میتوانید از طریق این لینک تماس بگیرید. ما سخاوتمندانه پاسخگوی تمامی سوالات شما در همه ی زمینه های ساخت و تولید قالب هستیم.

بطری پلاستیکی چگونه تولید میشود؟

بطری های پلاستیکی به روش پت تولید میشوند. در ابتدا قالب ساخته میشود و پریفورم داغ میشود و با فشار هوا به دیواره قالب فشار داده میشود و بطری شکل میگیرد

قالب بطری چگونه ساخته میشود؟

چطور قالب درست کنیم؟

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *