قالبسازی

طراحی و ساخت انواع قالب های صنعتی

ساخت قالب صنعتی

طراحی و ساخت انواع قالب های صنعتی برای ساخت قطعات پلاستیکی در برلیان قطعه انجام میشود. این قالب ها با استفاده از بهترین متریال های موجود در بازار ساخته میشود.

قالب سازی صنعتی چیست

در جواب قالب سازی صنعتی چیست باید گفت: به سلسله فعالیت هایی که باعث تولید انبوه قطعات صنعتی با استفاده از ساخت قالب صنعتی است گفته میشود.

قطعات پلاستیکی در ابتدا با طراحی و ساخت قالب شروع میشود. به دلیل تولید انبوه محصولات در مدت زمان بسیار کوتاه،این روش در بین  تولید کنندگان بسیار محبوب است.

قالب سازی صنعتی در زمینه ها و حوزه های مختلفی انجام میشود. به صورت کلی حوزه هایی که نیاز به قطعات پلاستیکی دارند از قالب های صنعتی استفاده میکنند.

طراحی قالب های صنعتی

ساخت قالب صنعتی از طراحی قطعات و طراحی قالب های صنعتی شروع میشود. در ابتدا بایستی یک نمونه سه بعدی از قطعاتی که کارفرما در اختیار ما قرار میدهد تهیه شود.

این طراحی دیدی کلی از قطعه در اختیار کارفرما قرار میدهد و در این مرحله تمامی تغییرات لازم را میتوان به راحتی اعمال کرد. پس از این مرحله میتوان نمونه سه بعدی از قطعه ساخت.

ساخت نمونه سه بعدی دیدی بسیار عمیق نسبت به قطعه میدهد و در بعضی قطعات قبل از تولید انبوه حتما نیاز است تا نمونه سه بعدی طراحی و ساخته شود.

نحوه ساخت قالب های صنعتی

نحوه ساخت قالب های صنعتی به این صورت است که پس از اتمام طراحی قطعه به سراغ، طراحی قالب میروند. طراحی قالب بر اساس نوع قطعه انجام میشود.

مکانیزم قالب بر اساس قطعه و ساختار قطعه انجام میشود و یکی از چالش ها و هنر های قالبسازی است. انتخاب مکانیزم قالب بر عهده قالب ساز است و انتخاب مناسب باعث افزایش راندمان قالب میشود.

ساخت قالبهای صنعتی از این مرحله به بعد شروع میشود.

ساخت قالب و قطعات صنعتی

ساخت قالب و قطعات صنعتی پس از طراحی قالب و تهیه متریال مورد نیاز مثل فولاد و آهنن مورد نیاز در قالب شروع میشود. متریال تهیه شده به قسمت بلوکه کاری ارسال میشود و تمامی متریال ها یکسان میشوند.

پس از آن متریال به قسمت برشکاری cnc ارسال میشود. برشکاری بر اساس نقشه سه بعدی انجام میشود. دستگاه های cnc به دلیل دقت بسیار بالایی که دارند بسیار دقیق این براده برداری را انجام میدهند.

قالب به قسمت مونتاژ کاری منتقل میشود و مراحل نهایی ساخت قالب انجام میشود. تست نهایی تولید انجام میشود و تولید انبوه محصولات شروع میشود.

ساخت انواع قالب های صنعتی

برلیان قطعه آماده ارائه خدمات در زمینه ساخت انواع قالب های صنعتی است. قالب تزریق پلاستیک، قالب دایکاست و قالب های پت و بادی از جمله فعالیت هایی است که این مجموعه ارائه میدهد.

همانطور که در بالا به این موضوع اشاره شد قالب های صنعتی در تمامی حوزه ها مورد استفاده قرار میگیرد و تمامی زمینه ها به نوعی از قطعات پلاستیکی استفاده میکنند.

ساخت قطعات پلاستیکی هم زمینه ای است که برلیان قطعه در آن فعالیت دارد و از صفر تا صد فرآیند را بر عهده میگیرد.

صنعت قالب سازی در ایران

صنعت قالب سازی در ایران بسیار رشدچشم گیری داشته است. هر چه تکنولوژی بشری پیشرفت میکند ساخت قالب های صنعتی نیز پیشرفته تر میشود.

استفاده از دستگاه های با دقت بسیار بالا و دستگاه های پرداخت فولاد با دقت بسیار بالا باعث شده است قطعاتی با کیفیت بالا تولید شود و کشور ایران نیز از این تکنولوژی ها استفاده بسیار زیادی کرده است.

برلیان قطعه  با استفاده از تکنولوژی به روز آماده خدمات رسانی در تمامی حوزه ها میباشد.  شما میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان و یا ثبت سفارشات خود با همکاران ما در تماس باشید.

این شرکت تولید کننده شیر اب پلاستیکی نیز میباشد و آماده ارسال بار به سراسر کشور.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *