دسته‌بندی نشده

خدمات طراحی قالب تزریق پلاستیک

انواع قالب های تزریق پلاستیک در ابعاد ومتریال های مختلف طراحی و ساخته میشود. قالب های تزریق پلاستیک برای تولید انبوه قطعات پلاستیک در همه ی حوزه ها استفاده میشود.

طراحی قالب پلاستیک

قالب های تزریق پلاستیک، با استفاده از نرم افزار های به روز مانند سالیدورک و کتیا طراحی میشود. در ابتدا محصول مورد نظر به صورت سه بعدی با نرم افزار طراحی میشود.

پس از طراحی اولیه سه بعدی قطعه، طراحی قالب شروع میشود. متناسب با ابعاد قطعه قالب ساخته میشود. هر قالبی متناسب با نوع محصول، دارای طراحی خاصی میباشد.

پس از طراحی قالب نوبت به ساخت قالب با استفاده از دستگاه های cnc میباشد.

خدمات طراحی قالب تزریق پلاستیک

اسکن سه بعدی قطعات صنعتی

قبل از طراحی محصول ابتدا محصول به قسمت دیجیت انتقال داده میشود تا نقشه ای اولیه از محصول تهیه شود. دیجیت باعث میشود انحناها و زاویه هایی که بر روی قطعه است به طور دقیق پیاده سازی شود.

پس از دریافت فایل اسکن سه بعدی، فایل به محیط نرم افزار کتیا برده میشود و پس از آن با استفاده از ابزار هایی که در این نرم افزار وجود دارد قطعه طراحی میشود.

اسکن سه بعدی یکی از بهترین راه ها برای طراحی دقیق و سریع و ساده برای آماده کردن فایل قطعات میباشد.

طراحی و ساخت قالب پلاستیک بادی

ساخت قطعات تو خالی مانند بطری ها با استفاده از قالب های بادی انجام میشود. این قالب ها با سه تکنولوژی متفاوت با نام های اکستروژن و روش تزریق و روش کششی شناخته میشود که بهترین آنها روش اکستروژن است که برای ساخت قالب های بادی استفاده میشود.

روش کار قالب های بادی به این صورت است که پلاستیک در معرض فشار باد قرار میگیرد و تحت فشار باد به دیواره های قالب میچسبد و به بطری یا قطعه ی پلاستیکی تبدیل میشود.

طراحی این قالب ها بستکی به نوع قطعه و ابعاد محصول دارد.

مراحل طراحی قالب پلاستیک

یکی از مراحل دیگر طراحی قالب تزریق پلاستیک ساخت نمونه اولیه محصول است. در ابتدا، بعد از طراحی اولیه قطعه با نرم افزار یک نمونه از محصول به صورت پیش ساختخ، تولید میشود.

ساخت نمونه سه بعدی محصول با استفاده از پرینت سه بعدی انجام میشود. پرینت سه بعدی قابلیت ساخت انواع قطعات مختلف در سایز های متنوع را دارد.

ساخت نمونه قبل از تولید قالب دیدی کلی نسبت به محصول به شما میدهد و همچنین از ضررهای احتمالی جلوگیری میکند که این امر بسیار مهمی میباشد.

هزینه طراحی قالب

هزینه طراحی قالب تزریق پلاستیک به ابعاد و پیچیدگی محصول بستگی دارد. هر چه ابعاد محصول بزرگتر باشد و از پیچیدگی بیشتری برخوردار باشد قیمت طراحی بالاتر میرود.

هزینه طراحی قالب بسته به میزان زمانی که برای طراحی قالب صرف میشود نیز محاسبه میشود. که به طور معمول بر اساس میزان تبحر فرد برای ساخت قالب دارد و زمان تحویل قالب متفاوت میباشد.

طراحی بی عیب و نقص بسیار ارزشمند تر از طراحی ارزان یک قالب است.

نرم افزار طراحی قالب تزریق پلاستیک

استفاه از نرم افزار های جدید باعث میشود که فرآیند طراحی بسیار دقیق و آسان پیش رود. نرم افزار های شبیه ساز قالب پلاستیک باعث میشود که سازندگان و مهندسان بتواند به راه حل هایی برای تولید قالب برسند.

طراحی قالب تزریق پلاستیک با استفاده از نرم افزار های مختلفی انجام میشود که از مهمترین آنه میتوان به نرم افزار سالیدورک و کتیا اشاره کرد.

این دو نرم افزار برای طراحی قطعات سه بعدی و طراحی قالب بسیار قدرتمند میباشند و میتوان با این نرم افزار ها مکانیزم های پیچیده ساخت را برای قالب را طراحی کرد.

طراحی قالب با شبیه ساز این امکان را به ما میدهد که قبل از تولید محصول بتوانیم هر تغییراتی را در محصول ایجاد نماییم و از ضرر های احتمالی جلو گیری نماییم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *