دسته‌بندی نشده

ساخت و تولید تجهیزات و قطعات پلاستیکی پزشکی

ساخت و تولید قطعات پلاستیکی پزشکی به وسیله قالب گیری تزریق پلاستیک سفارشی انجام میشوند. انتخاب متریال مناسب برای ساخت تجهیزات پزشکی پلاستیکی و طراحی این قطعات از مهمترین بخش های تولید این قطعات است.

ساخت قطعات پلاستیکی پزشکی

ساخت قطعات پلاستیکی پزشکی نیاز به تجربه کاری بالایی دارد. همکاری با یک قالب ساز با تجربه این کمک را به شما میکند تا در کمترین زمان و بدون هیچ خطایی قطعه خود را تولید کنید.

قالب گیری تزریق پلاستیک فرآیند ساخت قطعات پلاستیکی است که شامل استفاده از دستگاه قالب گیری تزریق پلاستیک، پلاستیک ذوب شده و سایر اجزا و یک قالب می باشد. این فرآیند برای تولید حجم زیادی از قطعات پلاستیکی همه کاره و بسیار کارآمد است.

قیمت بسیار عالی، کیفیت، مشخصات و ایمنی از مهمترین پارامتر های قطعات پلاستیکی است که استفاده از پلاستیک را  برای تامین کنندگان پزشکی توجیه میکند. صنعت پزشکی برای بسیاری از قطعات و دستگاه ها به قطعات پلاستیکی نیاز دارد.

ساخت قطعات پلاستیکی پزشکی

تولید قطعات پلاستیکی پزشکی

تولید قطعات و تجهیزات پلاستیکی پزشکی از چند منظر مختلف مقرون به صرفه است که به چند مورد از آنها اشاره میکنیم.

  • مقرون به صرفه بودن:

صنعت پزشکی به قطعات با قیمت پایین و با کیفیت در تیراژهای بالا احتیاج دارد و قالب گیری تزریق پلاستیک این نیاز را به طور کلی رفع میکند.

  • کیفیت بالا:

تولید قطعات با استفاده از قالب تزریق پلاستیک، قطعات بسیار با کیفیتی تولید میکند. قطعات پلاستیکی به دلیل استحکام بالا میتوانند جایگزین بسیار مناسبی به جای فلزات باشند.

  • بهداشتی بودن:

قطعات پلاستیکی پزشکی با استفاده از مواد اولیه درجه 1 و کاملا بهداشتی تولید میشود. قطعات ترموپلاست می توانند فرآیند استریلیزاسیون را بدون تغییرات قابل توجهی در قطعه تحمل کنند.

  • دقت بسیار بالا:

مواد مذاب در قالب گیری پلاستیکی میتواند پیچیده ترین محصولات را با دقت بالا تولید کند زیرا مواد مذاب به داخل قالب و طرح ایجاد شده هدایت میشود و قطعه را شکل میدهد.ساخت قطعات پلاستیکی سفارشی با بالاترین دقت را میتوان توسط قالب تزریق پلاستیک ایجاد نمود.

اینها تنها مزایا های انگشت شماری هستند که می توان از قالب تزریق پلاستیک برای تولید تجهیزات پزشکی پلاستیکی نام برد. فرآیند ایجاد این محصولات را می توان در هر شرایطی که به قطعات بادوام و سازگار با استریلیزاسیون در مقادیر زیاد و با دقت استثنایی در طول فرآیند تولید مورد نیاز است، انجام داد.

 

ساخت قطعات پلاستیکی پزشکی عمده

ساخت قطعات پلاستیکی پزشکی عمده با استفاده از قالبگبری تزریق پلاستیک انجام میشود و یکی از دلایل استفاده از این روش قابلیت تولید عمده این محصول است. این امر به ویژه در شرایطی که نیاز به ساخت تعداد زیادی اقلام وجود دارد صادق است.

تولید قطعات تجهیزات پزشکی با تیراژ بسیار بالا و عمده در مدت زمان کوتاه، تنها با استفاده از روش قالب گیری تزریق پلاستیک انجام میشود.

ساخت قطعات پلاستیکی پزشکی سفارشی

ساخت قطعات پلاستیکی پزشکی سفارشی با ملاحظات بالایی تولید میشود. خواص مواد، امکان استریل شدن، قابل استفاده بودن در محیط های مختلف و سطح دوام بالا جزء مواردی هستند که ببسیار مهم است.

خواص مواد

هر موادی که برای قالب‌گیری تزریقی برای مقاصد پزشکی استفاده می‌شود، باید دارای خواص فیزیکی خاصی باشد که آن‌ها را برای محیط آن مناسب می‌سازد. لیست زیر به برخی از این ویژگی ها اشاره شده است.

امکان استریل شدن

بسیاری از قطعات پزشکی حداقل نیاز به قابلیت استریل شدن دارند. این امر در مورد محفظه تجهیزات موجود در یک تأسیسات و همچنین هر قسمتی که با بدنه در تعامل است، صدق می کند. این مواد باید در برابر آلاینده ها مقاوم بوده و قابلیت استریل شدن را داشته باشند تا برای استفاده بر روی انسان بی خطر باشند.

قابل استفاده در محیط های مختلف

هر نوع وسیله ای که برای قرار دادن در بدن ساخته می شود، مانند ایمپلنت، باید بادوام و قابل اعتماد باشد، حتی در صورت قرار گرفتن در معرض مایع، لرزش، گرما، مواد خورنده، حرکت و موقعیت های دیگر. بسیاری از پلاستیک های رایج که برای قالب گیری تزریقی استفاده می شوند، تمام این الزامات را برآورده می کنند.

سطح دوام بالا

در صنعت پزشکی، موادی که به راحتی می شکنند یا آسیب می بینند، برای استفاده مناسب نیستند. هنگامی که از مواد شکننده استفاده می شود، آنها می توانند باعث خطر شوند، و اطمینان از اینکه مواد انتخاب شده در برابر شکستگی و خرد شدن مقاومت دارند، بسیار مهم تر می شود.

ساخت قطعات پلاستیکی پزشکی اصفهان

شرکت برلیان قطعه واقع در استان اصفهان آماده همکاری با تمامی ارگانها در زمینه تولید تجهیزات پلاستیکی پزشکی میباشد. این مجموعه با در بر داشتن کادری مجرب و با تجربه توانای تولید تمامی قطعات پلاستیکی پزشکی را دارد.

برای ارسال محصولات به سراسر کشور تدابیری اندیشیده شده است تا در اسرع وقت و بدون آسیب دیدگی کالا به دست مشتری برسد.

برای اطلاع بیشتر در مورد تولید محصولات پلاستیکی میتوانید با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *