قالب تزریق پلاستیک, قالبسازی

ساخت قالب تزریق پلاستیک

ساخت قالب تزریق پلاستیک

ساخت قالب تزریق پلاستیک با استفاده از دستگاه cnc انجام میشود. طرز ساخت قالب پلاستیکی با مکانیزم های مختلف انجام میشود که در ادامه به این موضوع میپردازیم.

روش ساخت قالب پلاستیک

روش ساخت قالب پلاستیک بستگی به مکانیزم قالب دارد. هر قطعه ی پلاستیکی روش خاص خود را دارد و نسبت به پیچیدگی قطعه، قالب تزریق متفاوت است.

قطعاتی که در آنها رزوه وجود دارد به مکانیزم قالب گیربکسی معروف هستند و قالب های پیچیده ای هسنتد. قالب درب بطری از جمله قالب گیربکسی است.

انتخاب مکانیزم قالب بر عهده ی قالبساز میباشد و بایستی بهترین و کم هزینه ترین مکانیزم برای قالبسازی انتخاب شود.

ساخت قالب تزریق پلاستیکمراحل ساخت قالب تزريق پلاستيك

مراحل ساخت قالب تزريق پلاستیک از چند بخش مختلف تشکیل شده است. در ابتدا طراحی قطعه با توجه به همه ی پیچیدگی قطعه انجام میشود.

سپس طرح ایجاد شده با پرینت سه بعدی ساخته میشود. نمونه سازی سه بعدی در مشاهده جزئیات قطعه بسیار مفید است و دیدی کلی نسبت به قطعه به کارفرما میدهد.

پس از تایید نهای نمونه طراحی قالب شروع میشود.

ساخت قالب دستگاه تزریق پلاستیکساخت قالب دستگاه تزریق پلاستیک

ساخت قالب دستگاه تزریق پلاستیک پس از طراحی قالب شروع میشود. متریال های مورد نیاز برای ساخت قالب بر اساس طرح نهایی قالب خریداری میشود. برای ساخت قالب ها از فولاد مرغوب استفاده میشود که در کیفیت قالب بسیار موثر است.

قسمت بعدی براده برداری از روی قالب با استفاده از دستگاه cnc است. این دستگاه با دقت بسیار بالا پیچیده ترین جزئیات را بر روی فولاد ایجاد میکند.

در نهایت قالب تزریق پلاستیک آماده تولید محصولات پلاستیکی است.

قیمت ساخت قالب های تزریق پلاستیک

قیمت ساخت قالب های تزریق پلاستیک بستگی به عوامل مختلفی دارد. مهمترین عامل در قیمت یک قالب، حجم قطعه ای که قصد تولید آنرا دارید.

مورد دوم در قیمت گزاری پیچیدگی قطعه و مکانیزم قالب میباشد. هر چه قطعه پیچیده تر باشد زمان ماشین کاری بیشتری دارد و قیمت قالب افزایش پیدا میکند.

قیمت قالب تزریق پلاستیک به چند بخش کلی تقسیم میشود. متریال مورد نیاز، طراحی قالب، ماشین کاری، مونتاژ از جمله اصلی ترین هزینه های یک قالب است. برای بعضی قالب ها نیاز به ابزار سازی نیز میباشد.

 

قالب سازی و تزریق پلاستیک

قالب سازی و تزریق پلاستیک دو مرحله ی بسیار مهم برای ساخت قطعات است. بعد از اتمام مراحل ساخت قالب با استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک کار ساخت قطعات پلاستیکی شروع میشود.

این مجموعه تجربه کار در زمینه های مختلفی مانند ساخت قطعات یکبار مصرف دندانپزشکی و پزشکی را داشته است و در این زمینه اماده همکاری با تمامی تولید کنندگان میباشد.

همچنین در بخش تولید قطعات پلاستیکی خودرو فعالیت های زیادی انجام داده است.

قالب سازی و تزریق پلاستیکنحوه کار قالب تزریق پلاستیک

نحوه کار قالب تزریق پلاستیک به این صورت است که مواد مذاب به وسیله ماردون دستگاه تزریق پلاستیک وارد قالب میشود و قطعه ی مورد نظر شکل میگیرد و پس از سرد شدن از داخل قالب بیرون می آید.

یکی از محاسن قالب تزریق پلاستیک این است که میتواند پیچیده ترین محصولات را تولید کند زیرا مواد مذاب شده میتواند به داخل ریز ترین منافذ قالب فرو رود و قطعه شکل بگیرد.

همانطور که در بالا گفته شد میتوان قطعات پلاستیکی پیچیده ای را با این قالب ها تولید نمود.

ساخت قالب تزریق پلاستیک

ساخت قالب تزریق پلاستیک نیاز به تجربه کافی در این زمینه دارد. برای ساخت قالب نیاز است فرد دیدی کلی نسبت به مکانیزم های ساخت قالب برای قطعات پلاستیکی متنوع داشته باشد.

مکانیزم قالب در قالب سازی پلاستیک بسیار مهم است زیرا میتواند فرایند تولید قطعه و سرعت تولید را بسیار بهبود ببخشد.

قالب سازی تزریق پلاستیک اصفهان

برلیان قطعه به صورت تخصصی قالب سازی تزریق پلاستیک در اصفهان را انجام میدهد. شما میتوانید از سراسر کشور سفارش خود را برای ساخت قالب ثبت نمایید.

این مجموعه برای ارسال قالب به سراسر کشور تدابیری اندیشیده است که قالب در اسرع وقت به دست مشتریان محترم برسد.

شما میتوانید برای دریافت مشاوره از همکاران ما در زمینه قالبسازی و ساخت قطعات پلاستیکی با همکاران ما در تماس باشید.

خدمات قالبسازی

خدمات قالبسازی در برلیان قطعه انجام میشود. تمامی مراحل ساخت قالب و ساخت قطعات پلاستیکی سفارشی در این مجموعه انجام میشود.

قالبسازی تزریق پلاستیک

قالبسازی تزریق پلاستیک، قالب سازی فولادی، قالب دایکاست، قالب بادی و قالب های پت نیز از جمله فعالیت هایی است که ما انجام میدهیم. قالب های دایکاست مکانیزم متفوتی نسبت به قالب های دیگر دارند و مراحل متفاوتی برای تولید آنها انجام میشود.

برای مشاوره رایگان در مورد قالب سازی با همکاران ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *